Eisma Horsesmedia startte vorig jaar met de eerste editie van de Horses Product van het Jaar-Awards.
Fabrikanten en leveranciers konden hiervoor hun producten en diensten inschrijven. Dit resulteerde in 84 nominaties in 9 categorieën. De bijbehorende campagne verliep zowel online als in print. We bouwden een aparte site www.horsesproductvanhetjaar.nl en brachten een krant uit met daarin uitleg over alle genomineerde producten.
Om de inzenders te helpen met hun campagne kregen ze allemaal een pakket met daarin logo’s die ze konden inzetten zowel in hun folders (print) als online. De logo’s kwamen overal terug, op stands tijdens verschillende evenementen, op Facebook, in folders, maar natuurlijk ook in onze eigen uitingen (bladen en nieuwsbrieven). Het was een olievlek die zich langzaam uitbreidde.
De consument bepaalde welke inzendingen naar de finale gingen. Daarna kwam er ook een vakjury aan te pas die voor vijftig procent meebepaalde wie de uiteindelijke winnaars werden. De uitreiking hiervan vond afgelopen donderdag plaats tijdens een ‘gala-avond’ waarvoor alle inzenders een uitnodiging kregen. Bondscoach springen Rob Ehrens werd bereid gevonden om deze avond iets te vertellen over ‘winnaars en innovatie’. Daarna volgde de uitreiking van de awards. Via de website Horses.nl zorgden we er middels berichtgeving voor dat ook de thuisblijvers direct op de hoogte waren van de winnaars in de diverse categorieën.
Om ervoor te zorgen dat ook de rest van het jaar de awards onder de aandacht blijven, maar ook de klant te helpen bij de promotie van het product of de dienst, ontvingen alle finalisten, de categoriewinnaar en de overallwinnaar wederom een logo. Deze kunnen zij inzetten voor de promotie van hun product.
De eerste editie was een succes. Op naar de Horses Product van het Jaar Awards 2013!