Eisma Media Groep is de komende drie jaar hoofdsponsor van het G-team van sc Heerenveen. Daarnaast financiert Eisma Media Groep de shirtsponsoring van het Foppe Fonds op de achterzijde van het shirt. Het Foppe Fonds heeft vanuit zijn doelstellingen (ieder kind moet kunnen sporten) nauw raakvlak met het G-team.
Na een selectiedag op 10 juli, zijn er uiteindelijk 12 spelers geselecteerd die de enige echte trots van het Noorden mogen vertegenwoordigen in de Bijzondere Eredivisie. Eind augustus tekenden de spelers onder grote belangstelling hun contract. Afgelopen zaterdag 5 oktober werd het team gepresenteerd in de rust van de wedstrijd sc Heerenveen – PEC Zwolle.

Bijzondere Eredivisie
De Bijzondere Eredivisie is een initiatief van de Nederlandse Stichting voor het Gehandicapte Kind (NSGK), bedoeld om een podium te creëren voor voetballende kinderen met een beperking. De competitie bestaat naast sc Heerenveen uit ADO Den Haag, Ajax, De Graafschap, FC Emmen, FC Groningen, Heracles Almelo, Excelsior, VVV-Venlo en FC Utrecht.
Goede start
De eerste speelronde werd op zondag 22 september gespeeld op het trainingscomplex van sc Heerenveen. Hoewel spelplezier voorop staat in deze competitie, was het voor de spelers uiteraard erg leuk om te winnen van FC Groningen en Ajax. De eerstvolgende speelronde is op zondag 20 oktober bij FC Emmen.
Contractondertekening
Voor aanvang van de eerste speelronde vond de officiële contractondertekening tussen de club en Eisma Media Groep plaats. Algemeen directeur Egbert van Hes: “Toen ik tijdens de contractondertekening eind augustus dat witte vlak op het shirt zag, vond ik dat er wat moest gebeuren. Ik heb de telefoon gepakt, heb met verschillende mensen gesproken en binnen de kortste keren was het geregeld”, zegt Van Hes. “Wat is er nu mooier dan zo’n bijzonder team in zo’n bijzondere competitie te mogen sponsoren?”

Documentaireserie
De Bijzondere Eredivisie telt vier wedstrijddagen per seizoen: acht duels in totaal. Vanaf donderdag 28 november is de Bijzondere Eredivisie ook op tv te zien. KRO-NCRV volgt de G-teams en laat hun verrichtingen zien in een zesdelige documentaireserie.