Nico van der Klugt, manager communicatie Scania Benelux
“Truck & Transportmanagement is de ideale communicatiedrager naar directies en eindgebruikers”
“Op de vraag: Waar haalt die dealer en de eindgebruiker zijn informatie vandaan?, blijkt het antwoord heel vaak te zijn: vakblad Truck & Transportmanagement”, zegt Nico van der Klugt, manager communicatie Scania Benelux in Breda.
Scania is een toonaangevende producent van zware bedrijfsauto’s, bussen en industrie- en scheepsmotoren. In Nederland telt de Scania-organisatie ca. 2.500 medewerkers waaronder, de grootste Scania-fabriek ter wereld, in Zwolle. Naast importeur en distributeur beschikt Scania in Nederland over een eigen dealernetwerk van in totaal 56 vestigingen.
“Om een sterk, duurzaam concurrentievermogen en een winstgevende groei te handhaven, streven we elk jaar naar een verdere efficiency. Wij bereiken dit door voortdurende verbeteringen in de productie en het stroomlijnen van de productiestructuur. Het Scania-productiesysteem helpt ons daarbij. Het systeem is door eigen medewerkers ontwikkeld. Dit soort innovaties willen we graag met regelmaat communiceren met onze doelgroep. Een vakblad als TTM is daarvoor de ideale communicatiedrager”, aldus Van der Klugt.
Transparante markt
Nico van der Klugt zegt over de markt waar binnen Scania zich beweegt: “Dit is een zeer transparante markt. Op directie en management zijn er niet veel bladen binnen deze branche. Truck & Transportmanagement heeft zich in die branche een vooraanstaande positie verworven. Voor ons biedt het de mogelijk om onze visie en boodschap direct te communiceren met directies, managers en wagenparkhouders. TTM staat ieder jaar op onze shortlist van bladen waar we zaken mee doen. Belangrijk hierbij is dat men zich ook ‘online’ sterk ontwikkelt.”
Redactie en commercieel
“Wij onderhouden zowel contacten met de redactie als met de commerciële afdeling. Op die manier streven we er samen naar om de mogelijkheden die het magazine biedt proactief te benutten en optimaal onze boodschap rond nieuwe producten, dealers, maar zeker ook rond duurzaamheid en milieuvriendelijkheid uit te dragen naar dealers en gebruikers. Want voor veel gebruikers en directies in de branche is TTM toch een aansprekende informatiebron”.